Transitie met regie
2. Transitie met Regie.
Advisering, ondersteuning en regievoering bij de uitvoering van verandertrajecten ingegeven door de vereiste strategiewijziging. Wellicht afgedwongen door wisseling van aandeelhouder(s), door wijzigende marktomstandigheden, het achterblijven van financiële prestaties of andere (groei) organisatie- en prestatie ontwikkelingen.
Aan de hand van een robuust stappenplan wordt u specifieke situatie in beeld gebracht. Aan de hand van 3 hoofdlijnen zal het onderzoek plaatsvinden. De ‘Business kant’ van het onderzoek, het ‘Waarom en Wat’. De ‘Verander kant’ van het onderzoek, het ‘Hoe’ en de ‘Uitvoeringskant’ van het onderzoek, ‘Waarmee en Waardoor’. In de laatste fase is het belangrijk te weten welke rollen er zijn en ‘Wie’ deze gaan invullen.
Deze drie hoofdlijnen zullen allen per fase aandacht krijgen waardoor de aanpak niet lineair wordt maar aan te passen is aan de specifieke situatie van van uw organisatie. Tijdens het onderzoeksproces komen er dermate veel zaken naar boven dat het zonde zou zijn, mits relevant, daar geen aandacht aan te kunnen geven. Tevens zal er een verbinding blijven tussen de business (strategie) de dagelijkse werkzaamheden en de te gebruiken veranderstrategie.
Deze werkwijze geeft het team de kans onderweg keuzes te maken die wellicht van de aanvankelijke route afwijken maar wel hun relevantie en potentieel in zich hebben.
Het team, het leiderschap en het netwerk van professionals zijn kritieke succesfactoren tijdens deze transitietrajecten. Terug